fbpx
Odpala się!
NEWS

Czas na odświeżone Audi R8!

Audi R8

Audi postanowiło nadać nieco świeżości swojemu supersamochodowi z czterema pierścieniami na masce – i tak oto otrzymamy Audi R8 po faceliftingu! Na tym wszystkim, na szczęście skorzysta też silnik, który przygarnie trochę nowych koni do swojego stada.

Audi R8 skradło serca wielu, i wcale się temu nie dziwię. W końcu to chyba najlepiej wyglądający samochód, jaki wyjechał z fabryki niemieckiego producenta. Jednak po 3 latach od początku produkcji drugiej generacji, przyszedł czas na lekkie odświeżenie flagowej sportówki Audi. I trzeba przyznać, że wyszło to na plus, przynajmniej z przodu. Auto nabrało bardziej agresywnych i ostrych kształtów. Grill jest jeszcze większy – tak, dało się jeszcze go poszerzyć – i nieco przeprojektowano zderzak. W oczy, od razu rzucają się małe, dodatkowe wloty między grillem a maską, które nawiązują do legendarnego Audi Ur-Quattro. Trochę sentymentu nigdy nie zaszkodzi.

Audi R8 2019
Jeszcze bardziej agresywny z przodu!

KILKA ZMIAN – JEDNAK TO CIĄGLE STARE, DOBRE AUDI R8!


Jeśli chodzi o tył poliftingowego Audi R8 to mam mieszane uczucia. W sumie V10 musi być dobrze wentylowane, ale ta wentylacja na całej długości tyłu trochę odejmuje uroku. Zdecydowanie bardziej wzdychałem do poprzedniej wersji. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to w nowym Audi R8 będą dostępne trzy pakiety, modyfikujące wygląd poliftowego R8. Zmiany będą dotyczyły przedniego splittera, progów oraz dyfuzora. Dla wybrednych, dodatkowo Audi może pomalować wszystkie zewnętrzne emblematy na czarno. Nowe Audi R8 będzie dostępne też z dwoma nowymi kolorami Kemora Gray i Ascari Blue. Zmiany w kokpicie będą polegały głównie na połączeniu nowych kolorów. Dodatkowo, topowa wersja Performance będzie wyposażone w skórzaną tapicerkę z dodatkami Alcantary i włókna węglowego.

Audi R8 2019
Tył lepiej dla mnie wyglądał w poprzedniej wersji.

Wspominałem już, że przy okazji faceliftingu Audi R8 zyskał również silnik. Nie martwcie się, V10 ciągle tam jest. Jednak nieco mocniejsze! Teraz będzie miało 570 koni mechanicznych, czyli o 30 więcej niż poprzednia wersja oraz 550 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu pierwszą setkę osiągnie po 3,4 sekundy i maksymalnie pojedzie 324 km/h. Wersja Performance też zyska! Może nie 30 KM, ale 10 i teraz będzie miała 620 KM i 580 Nm. W tej wersji, pierwsza setka pokaże się po 3,1 sekundy, a maksymalnie zobaczymy 331 km/h. Inżynierowie też maczali palce w układzie sterowania i zawieszeniu, przez co poprawili system ESC, który skróci teraz drogę hamowania ze 100 km/h do zera o 1,5 metra, a z 200 km/h do zera nawet o 5 metrów.

Audi R8 2019
W środku zmian wiele nie będzie.

Pierwsze modele poliftowego Audi R8 trafią do właścicieli już na początku 2019 roku, a cena będzie prawdopodobnie zbliżona do obecnego modelu, czyli w przedziale od ponad 800 tysięcy złotych do ponad miliona złotych.

Polub Wysokie Obroty na Facebooku, żeby być na bieżąco!

Audi R8 2019
Dostępny będzie w różnych wersjach.

Komentarze

TESTY SAMOCHODÓW
Renault Clio
Renault Megane GT Line

Odwiedź Wysokie Obroty: