fbpx
Odpala się!
NEWS

Nowe Porsche 911 już coraz bliżej!

Porsche 911

Panie i Panowie, oto jest! Najnowsza, już ósma generacja Porsche 911, oznaczona numerem modelowym 992, wjeżdża na salony i chce zgarnąć całe zainteresowanie. Czy jednak jest aż tak ciekawe, nowoczesne i szybkie, żeby błyszczeć na tle konkurencji?

Najnowsze Porsche 911 zostało oficjalnie pokazane dziś, dzień przed rozpoczęcie salonu samochodowego w Los Angeles. Tak, wiem, już od dawna w internecie krążyły jego zdjęcia szpiegowskie, ale teraz jest już oficjalnie wśród nas! Nowe 911 ma być połączeniem nowoczesności z starym DNA Porsche. Czy w skrócie – nie szukajcie zbyt wielu zmian w wyglądzie. Ale do tego już się chyba przyzwyczailiśmy.

Porsche 911
Nowe Porsche 911.

PORSCHE 911 (992) – CZY W WYGLĄDZIE ZNAJDZIEMY COŚ NOWEGO?


Na szczęście tak, coś nowego w wyglądzie znajdziemy. W zasadzie coś odświeżonego, ale jeśli chodzi o 911 to nawet z takich małych zmian powinniśmy się cieszyć. Jednak też po co zmieniać coś, co jest dobre. A tego nie można zarzucić Porsche 911 – wygląda od zawsze świetnie.

Porsche 911
Zdecydowanie bardziej muskularny.

Nowe 911 z przodu zmieniło się przede wszystkim na zderzaku. Straciło nieco krągłości i wloty stały się bardziej prostokątne i na górze wzbogacone o wąskie światła dzienne. Też trzeba przyznać, że stało się bardziej muskularne i zyskało przez to agresji. Dużo dają nowe wloty powietrza na zderzaku i zdecydowanie poszerzone nadkola – poprzednia wersja wyglądała zdecydowanie łagodniej.

Niezmienna linia boczna.

Linia boczna nowego Porsche 911 nie przeszła żadnych rewolucji – od lat wygląda tak samo dobrze. Sporo za to zmieniło się z tyłu. Nowe 911 czerpie garściami z aktualnych modeli i również na jego tyle znalazło się podłużne, wąskie światło przez cały tyłek, jak w przypadku Porsche Panamera, Macan i trochę nawiązując do poprzedniej Carrery 4S. Muszę przyznać, że moim zdaniem prezentuje się całkiem dobrze. Zmienił się również zderzak, który został wzbogacony o dodatkowe wloty powietrza.

Porsche 911
Z tyłu nieco inaczej.

NOWOCZESNY ŚRODEK


Zdecydowanie więcej zmian możemy znaleźć w środku nowego Porsche 911. W tym przypadku również zastosowano zdecydowanie, prostokątne kształty, niż łagodne i zaokrąglone. Plan był taki, żeby było widać inspirację 911 z lat 70. Na środku zegarów, mamy klasycznie obrotomierz, który został otoczony przez bezramkowe ekrany z najważniejszymi informacjami.  

Porsche 911
W środku więcej zmian.

Oczywiście nie zabraknie w nim nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, na czele z trybem Wet. Jak sama nazwa wskazuje, dotyczy on jazdy na mokrej nawierzchni. W skrócie – nowe Porsche 911 jest tak mądre, że ostrzega kierowcę przed wodą na drodze, żeby mógł dostosować samochód do jazdy na mokrej nawierzchni. Do tego typowe systemy ostrzegania przed kolizją, wspomagania hamowania czy Night Vision Assist z kamerą termowizyjną.

CO POD MASKĄ PISZCZY?


W zasadzie piszczy to złe słowo… Pod maską wydziera się nowy turbodoładowany sześciocylindrowy bokser o mocy 450 KM! To o niemal 30 koni więcej niż w poprzedniku. Dzięki takiemu sercu nowe Porsche 911 Carrera S do setki rozpędzi się w 3,7 sekundy, a Carrera 4S z napędem na wszystkie koła w 3,6 sekundy. Oba są prawie o 0,5 sekundy szybsze niż poprzednicy. Dodatkowo, opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala urwać kolejne 0,2 sekundy. Maksymalnie Porsche 911 w wersji Carrera S pojedzie 308 km/h, a 4S nieco mniej – 306 km/h.

NO TO KIEDY?


Najnowsze Porsche 911 (992) można już zamawiać w salonach. Zapłacić trzeba, jak to za Porsche – sporo. Carrera S kosztuje w Niemczech od 120 125 euro, a 911 Carrera 4S – od 127 979 euro.

Porsche 911
Porsche 911 992.

Mówi się również o innych wersjach nowej 911. Na pewno nie zabraknie wersji Cabrio, Turbo, GTS czy GT3. Ba! Mówi się nawet o wersji hybrydowej. Pożyjemy, zobaczymy co zaserwuje nam Porsche.

Komentarze

TESTY SAMOCHODÓW
Renault Clio
Renault Megane GT Line

Odwiedź Wysokie Obroty: