fbpx
Odpala się!
NEWS

Nowy Mercedes Klasa A… w SEDANIE!

Nowy Mercedes Klasa A Sedan

Nowy Mercedes Klasa A dopiero pożera pierwsze kilometry dróg całego świata. Jeszcze nie zdążył zapoznać się ze wszystkimi warunkami panującymi na dogach (w Polsce, z Mercedesów najlepiej sprawdzi się chyba Klasa G…), a inżynierowie ze Stuttgartu już postanowili wypuścić wersję w… Sedanie! I powiem Wam szczerze, że wygląda to bardzo, ale to bardzo dobrze!

NA POCZĄTKU BYŁ HATCHBACK!


Nowa Klasa A jest na rynku od tego roku. Mercedes postanowił podążyć drogą, na której jest już inny niemiecki producent, czyli Audi. A3, tak jak i Klasa A były od zawsze miejskimi hatchami dla ludzi, którzy cenią sobie funkcjonalność w centach miast. Z czasem przyszły wersje, które miały w du… głęboko gdzieś funkcjonalność i spokój – czyli RS3 i A45 AMG. Później Audi postanowiło dodać nieco większej powierzchni użytkowej do swojej A3 i wypuściło wersje w sedanie. Mercedes też zapragnął mieć hatchbacka, który jest sedanem i voilà, oto i on!

Nowy Mercedes Klasa A Sedan

CO WIĘCEJ?


O nowym Mercedesie Klasy A w sedanie wiedzieliśmy już w zasadzie od kwietnia, ale teraz niemiecki producent postanowił podzielić się nico dokładniejszymi danymi o swoim najmłodszym dziecku. I startują naprawdę ostro! Nowy Mercedes Klasy A ma być najbardziej aerodynamicznym samochodem produkcyjnym… na świecie! Co tam Lamborgini Aventador, McLaren Senna, Ferrari 488 Pista czy nawet nowa Alpine A110, to nowa Klasa A Sedan ma mieć najmniejszy współczynnik oporu powietrza. Dla przykładu – współczynnik oporu powietrza Lamborghini Aventador LP 700-4 to 0,23, nowa Alpine A110 – 0,32, Nissan GTR chwali się współczynnikiem na poziomie 0,26. Aż tu nagle wpada nowa Klasa A w Sedanie i tnie powietrze z oporem równym 0,22 (im mnie, tym lepiej). Trzeba przyznać, że najmniejszy sedan Merca, mimo swojej lekkiej wagi, powalił w tej kwestii naprawdę wielkie ikony motoryzacji.

Nowy Mercedes Klasa A Sedan
W takiej okolicy prezentuje się pięknie

TECHNICZNIE RZECZ BIORĄC…


Czas na nieco nudnych danych technicznych, no ale trzeba. Na początku, to znaczy na pewno nie w tym roku, nowy Mercedes Klasa A będzie dostępny z dwoma silnikami. 163 konny benzyniak będzie krył się pod nazwą A200, z kolei A180 będzie przypisana 116 konnemu dieslowi. Do pokonania 100 kilometrów, wersja benzynowa będzie potrzebowała ok. 5,4 litra paliwa, a diesel ok. 4,3 litra oleju napędowego. Obie wersje będą wyposażone w 7 stopniowy automat z podwójnym sprzęgłem.

Nowy Mercedes Klasa A Sedan
Agresywne kształty nadają charakteru

HEJ MERCEDES!


Nowa Klasa A w Sedanie ma być zacnie wyposażona już z niższych przedziałach cenowych. Znaczy to tylko, że pogadać będziemy mogli już z najtańszym modelem! Mercedes zapewnia, że system MBUX (Mercedes-Benz User Experience) będzie dostępny w każdej wersji Klasy A. Wystarczy przywitać się z Mercem słowami “Hej Mercedes!” i możemy sterować multimediami za pomocą mowy. Welcome to the future! W standardzie ma mieć też takie dodatki, jak asystent pasa ruchu czy asystent hamowania prosto z Klasy S. Jednak, jeśli chcemy uruchamiać go bez kluczyka, być w posiadaniu aktywnego tempomatu czy adaptacyjnych świateł LED, to cóż… nieco więcej papierków z podobiznami zmarłych władców będzie nam potrzeba…

Nowy Mercedes Klasa A Sedan
Nowy Mercedes Klasa A Sedan

CO JA WIDZĘ!


Trzeba przyznać Mercedesowi, że obrał dobrą ścieżkę designu, oj tak. Nowa linia samochodów ze Stuttgartu jest zarazem elegancka, jak i sportowa i nowoczesna. Widać w ich kształtach sportowe zacięcie i chęć do pożerania innych aut na drodze, ale jednocześnie trzymają fason i patrzą z góry na innych narwańców. Nowa Klasa A to auto, które z pewnością porwie serca wielu, może nawet więcej niż hatchback. Podobnie było z Audi A3. W środku żadnych rewolucji się nie spodziewajmy. Wygląda dokładnie tak samo, jak Klasa A w hatchu. Jest ładnie, schludnie i komfortowo, w końcu to Mercedes i oczekuje się “klasy premium”. Tylko te nawiewy… no mi kompletnie nie pasują.

Nowy Mercedes Klasa A Sedan
W środku widać klasę Mercedesa

WIĘC KIEDY DO SALONU?


Nie tak prędko! Wiem, że nowa Klasa A w sedanie wygląda świetnie i już chciałoby się iść i zostawić wszystkie pieniądze u miłego pana w salonie z celownikiem. Produkcja sedana rozpocznie się w Meksyku pod koniec tego roku, a w Europie jeszcze dłużej każą nam czekać… Aż do wiosny przyszłego roku. Przynajmniej mamy czas, żeby odłożyć więcej kasy na opcje dodatkowe.

Hej Mercedes!

Nowy Mercedes Klasa A Sedan
Ach te spojrzenie…

Komentarze

TESTY SAMOCHODÓW
Renault Megane GT Line

Odwiedź Wysokie Obroty: