fbpx
Odpala się!
NEWS

Renault Megane RS Trophy – jeszcze więcej sportu!

Renault Megane RS Trophy

Renault Megane RS Trophy stał się obiektem westchnień wszystkich zakochanych we francuskich hot hatchach odkąd wyjechał z fabryki na drogi. Jest definicją wariactwa, sportu i mocy francuskiego producenta, która przeznaczona jest tylko dla niewielkiej ilości wybrańców. W końcu przyszedł czas na nową wersję Renault Megane RS Trophy.

A ZWYKŁE RS NIE WYSTARCZY?


W nowej wersji Megane RS z tym pięknym dopiskiem Trophy, po raz pierwszy zastosowano nowy silnik 1.8 turbo z mocą zwiększoną do okrągłych i tłustych 300 koni mechanicznych z 420 Nm momentu obrotowego. Renault chwali się, że dodatkowe 20 koni oraz 30 Nm osiągnięto dzięki zastosowaniu nowatorskich technologii, nad którymi główkowali ich inżynierowie, które wpłynęły przede wszystkim na turbosprężarkę i układ wydechowy.  Nowy, napakowany silnik, ma współpracować z automatyczną oraz manualną skrzynią biegów – całe szczęście. W końcu ciągłe machanie dźwignią zmiany biegów to frajda w hot hatchach, co nie?

Renault Megane RS Trophy
Gorące nowe RS Trophy

NAPAKOWANE RS!


Wersja RS była od zawsze diamentem francuskiego producenta. Renault Megane RS Trophy jest koroną ozdobioną diamentami! Jest w nią włożone wszystko, co Renault ma dla swojego dziecka najlepsze. W tym przypadku nie ma mowy o półśrodkach – jak szaleć to szaleć. Wszystkie koła skrętne? Proszę bardzo, dajemy system 4CONTROL. Do tego wrzucamy amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami przy sprężaniu, twardsze zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsena, dwumateriałowe przednie tarcze hamulcowe, specjalne aluminiowe 19’’ obręcze kół o zmniejszonej masie z dopasowanymi oponami Bridgestone (te koła występują tylko w wersji RS Trophy) i proszę bardzo! Mamy niezłą mieszankę wybuchową. Możliwość wyboru trybu jazdy za pomocą systemu Multi-Sense,  oświetlenie R.S. VISION, czy system telemetryczny R.S. Monitor, który pokazuje parametry naszej jazdy, jest idealną lukrową polewą na ciasteczko nazwane RS Trophy. Nic tylko brać i szaleć!

Renault Megane RS Trophy
Aż rwie się do jazdy!

A WE WNĘTRZU…


W środku nie ma co spodziewać się drastycznych zmian w porównaniu do zwykłego RS. Ale po co zmieniać coś, co działa i jest dobre? Megane RS wygląda dobrze. Może nie do końca kupują mnie tyle światła, ale całość sama w sobie jest przyjemna dla oka. Podobnie jest w środku. Jak tylko uchyli się drzwi, to od razu czuć sportowy zew. Ale tak już było w zwykłym RS. W wersji z dopiskiem Trophy mamy dodatkowo nowiutkie i świeżutkie sportowe fotele od Recaro pokryte Alcantarą. Trzeba przyznać, że wyglądają świetnie!

Renault Megane RS Trophy
Czuć w nim sport…

POD OKIEM ZAWODOWCÓW!


Nie może być tak, że ekstremalna wersja flagowca będzie rozwijana bez zawodowców i znanych twarzy. Trzeba pokazać klientom, że jest to samochód, który wybraliby najlepsi. Ambasadorem Renault Sport jest nikt inny, jak kierowca F1 Nico Hülkenberg, który też dorzucił od siebie dwa słowa… no może trochę więcej.

Od ubiegłego roku biorę udział w procesie rozwoju Megane R.S. Bardzo się cieszę, że w ofercie tego modelu pojawi się jeszcze bardziej sportowa wersja! Każda z nowości wprowadzonych w Renault MEGANE R.S. TROPHY potęguje sportowy charakter tego samochodu. To ważne, by mieć większą moc, lepszą przyczepność dzięki oponom i mocniejsze hamulce o wyższej wytrzymałości. Bardzo cenię sobie również nowe siedzenia, które doskonale trzymają ciało, a jest to bardzo ważne podczas sportowej jazdy.

Ciekawe jak sprawdzi się na tle innych dopakowanych hot hatchy. Co więcej, przecież Mercedes ma też nową A Klasę, która z całą pewnością dostanie wersję AMG i będzie chciała stać się królem gorących hatchbacków. Czy Renault Megane RS Trophy będzie godnym przeciwnikiem?

Renault Megane RS Trophy
Nowe Renault Megane RS Trophy

KIEDY, GDZIE I ILE?


Nowe Renault Megane RS Trophy do salonów ma trafić pod koniec tego roku. Ile przyjdzie za nie zapłacić? Tego niestety jeszcze nie wiemy. Na pewno nie mało. W końcu wersja RS kosztuje prawie 125 000 zł, a same dodatkowe opcje wyposażenia RS Trophy to ponad 30 000 zł. No i nie zapominajmy, że będzie trzeba zapłacić za dodatkowe 20 koni mechanicznych, 30 Nm momentu obrotowego, nowe siedzenia Recaro, dopisek Trophy i rekomendację Nico Hülkenberga. A to nie są tanie rzeczy…

Renault Megane RS Trophy
To jedziemy?

 

Komentarze

TESTY SAMOCHODÓW
Renault Megane GT Line

Odwiedź Wysokie Obroty: